| |
---|
Pražák ( IP : xx.xx.233.84 ) 01.07.2019 18:21 | Když se odpojí baterka, tak by se snad nic stát nemělo, ne ?
| | |
Střelda ( IP : xx.xx.123.17 ) 08.07.2019 16:46 | No nevím, já bych se do toho v žádném případě nepouštěl - airbag může vystřelit ! A je jedno jestli je připojená baterka, protože musí fungovat i při haváriji. Airbegy musí odpojovat servisák.
| | |
Radek ( IP : xx.xx.37.72 ) 14.07.2019 18:21 | To je z prominutím úplná hovadina. Airbag žádné vlastní napájení nemá - aktivuje se přes řídící jednotku. Vyndaný z auta tedy nemá jak vystřelit. Při havárii vystřelí dřív, než vůbec dojde třeba k destrukci baterky - podívejte se třeba někdy na animaci nárazu při crash-testech. Navíc řídící jednotka má v napájení kondenzátory, jejichž náboj zabezpečí její fungování ještě pár milisekund po odpojení napájení.Airbag může být dost nebezpečný, ale při troše opatrnosti jeho demontáž nepředstavuje žádný problém.Napřed odpojte akumulátor auta a spojte na chvíli oba dva jeho přívodní kabely (tak dojde k vybití kondenzátorů). Někdo doporučuje třeba 10 minut počkat - nutné to není, ale nic tím nezkazíme. Pak stačí jednotku airbagu ve volantu odmontovat, opatrně vyndat konektor a někam ji odložit. To je vše. Většina jednotek airbagů je přišroubována dvěma šrouby, které jsou zpravidla přístupné ze zadní strany volantu, nebo z boku. Je dobré si dopředu zjistit, jaké jsou tam šrouby - hlava může být křížová, nebo TORX a protože tam obvykle není vidět, tak nevíte jaký šroubovák použít.Montáž je opačný postup. Připojit konektor, namontovat bag a připojit baterku. Pro ty opravdu patologicky úzkostlivé doporučuju napřed zapnout klíček a pak jít připojit baterku. Ale airbag opravdu nemá jediný sebemenší důvod po demontáži a zpětné montáži vystřelit...
| | |